• يکشنبه ٢٨ آبان ١٤٠٢-١٢:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٤١
امانی تذکر داد:8-193

قطع ۸ درخت بدون مجوز از شهرداری در سعدآباد/ شهرداری تهران توجیه نکند!

عضو شورای شهر تهران درخصوص قطع درختان مجموعه سعدآباد بدون کسب مجوز از شهرداری تهران، تذکر داد و از شهرداری هم خواست موضوع قطع درختان را توجیه نکند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) گفت: تذکر من درباره ماده ۵ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها است. طبق این ماده برای قطع و جابه‌جایی هرگونه درخت در معابر و اماکن عمومی، دولتی و خصوصی در محدوده و حریم شهر با درخواست مالکین، متصدیان و اشخاص مسئول این اماکن، پس از تصویب موضوع کمیسیون ماده ۷ این آیین‌نامه، شهرداری تهران می‌تواند مجوز دهد. در بند ماده ۸ همین قانون می‌گوید متقاضیان قطع، جابه‌جایی یا سربرداری درختان باید درخواست خود را به شهرداری منطقه ارائه و فرم مخصوصی که توسط شهرداری به آنان داده می‌شود، تکمیل و تحویل نماید. طبقه تبصره ماده ۹ هرگونه جابه‌جایی درختان توسط مالکان، ذی‌نفعان و حتی خود شهرداری در محدوده و حریم شهر. در غیر اینصورت شهرداری موظف است به جلوگیری از سربرداری و هرس. پس این موضوع بارها در قانون تکرار شده است.
او ادامه داد: هفته گذشته خبری به شکل وسیع پخش شد با عنوان قطع درختان در مجموعه سعدآباد. دیروز روزنامه همشهری پاسخ مدیر روابط عمومی این مجموعه را منتشر کرده است، او‌ گفته این هیاهو برای چیست، کلا سه درخت بوده که طوفان آن‌ها را انداخته است! بنده پیگیر بودم و از عصر چهارشنبه بارها به شهردار منطقه ۱ زنگ زدم. دیروز به من خبر داد که بعد از سه روز پیگیری به کارشناسان‌های شهرداری اجازه دادند که از مجموعه بازدید کنند.
امانی گفت: ۳ درخت را طوفان انداخته و ۸ درخت را که دوستان مدعی بودند، خشک شده، قطع کردند! با چه مجوزی؟  وقتی خودمان مسوول اجرای قانونیم اینگونه قانون را زیر پا بگذاریم و بدون اجازه شهرداری و کسب مجوز از کمیسیون ماده ۷، درخت قطع کنیم؟ اگر بنا باشد مجموعه‌های دولتی خودشان سرخود درخت قطع کنند که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. در این دوره بارها درباره قطع درخت توسط دانشگاه و موسسه زلزله‌نگاری و مجموعه انقلاب و غیره تذکر دادیم و هیچکدام از شهرداری مجوز نگرفته بودند. حالا هم دوباره در مجموعه‌ای این اتفاق افتاده که فوق همه این مجموعه‌هاست و مردم توقع دارند بیشتر از همه ملزم به رعایت قانون باشند. برابر قانون شهرداری باید مطالبه‌گر باشد و حداقل شهرداری اقدام آن‌ها را توجیه نکند! به مرجع قضایی شکایت کرده و پیگیری کنند!

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: